Sivut

keskiviikko 1. huhtikuuta 2020

Näyteikkuna

Näyteikkuna

Näyteikkuna on suuressa roolissa myymälä visualistin elämää. Näyteikkunan avulla pyritään esittelemään trendejä ja saamaan asiakas astumaan myymälään ja poistumaan kassan kautta.
  • mainos kuten lehti-ilmoitus tai somemainos
  • avoinna 24 h vuorokaudessa, kauppakeskuksissa kauppakeskuksen aukioloaikojen mukaisesti
  • välittää viestin 1-3 sekunnissa
  • rakentaa mielikuvan
  • osa kokonaisketjua AIDA
  • kertoo liikeidean
  • erottaa kilpailijoista
  • lisää myyntiä

Näyteikkunoiden luokittelu 

Näyteikkunat voidaan luokitella monella eri tapaan. Näyteikkuna on kaupallista taidetta. Tässä erilaisia luokittelutapoja.
  • AVOINNÄKYMÄ- tällaisesta näyteikkunasta näkee myymälän sisälle
  • TAKAOSALTA SULJETTU- tällaisesta näyteikkunasta ei nää myymälän sisään, sillä tausta on suljettu.
  • MATALATAUSTAINEN NÄYTEIKKUNA- tälläisessä ikkunassa myymälään näkee osittain ja osittain taas tausta on suljettu.
  • TEEMA IKKUNAT- esim. joulu, kevätjuhla ja erilaiset kamppaniat.

Sommitteluperiaate

  • symmetrinen
  • epäsymmetrinen
  • horisontaali
  • vertikaali
  • diagonaali
  • katseenvangitsija

Värioppi

  • Kolmen värin kokonaisuus 2 pääväriä ja yksi tehosteväri
  • monogromia- yksivärisyys
  • musta-valkoinen
Tässä postauksessa pääset tutustumaan viiteen luokittelu tapaan hieman syvemmin Pinterest taulujen avulla. 

Katseenvangitsija 

Tässä sommittelu tyylissä ihmisen katse ohjautuu katseenvangitsijaan.

Monivärisyys näyteikkunassa

Tässä tyylissä ei pelätä leikkiä väreillä.

Surrealismi

Tässä tyylissä päästään leikkimään hieman fantasian puolelle.

Monogromia

Tälläisessa näyteikkunassa käytetään vain yhtä väriä.

Näyteikkunan asettelu

Tässä on erilaisia asettelu tyylejä, jotka seuraavat jotakin tiettyä linjaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kevään kuulumisia ja portfolio

Kevään kuulumiset Kevään aikana olen suorittanut avoimen amkin kautta seuraavat kurssit markkinointijuridiikka 5osp ja Psykologinen joustavu...