Sivut

sunnuntai 17. marraskuuta 2019

Mitä on visuaalinen myyntityö?

Visuaalinen myyntityö on...

  • esillepnoja
  • somesisällön tuottamista
  • myynnin edistämistä
  • mielikuvien rakentamista ja tarpeiden luomista
  • näyteikkunoiden ja myyntipöytien rakentamista
  • myymälän ilmeen freesaamista
  • asiakasformaattia
  • asiakaskierron suunnittelua
Kaikki mikä liittyy myymälän ulkoasuun, jonka asiakas näkee itse paikan päällä tai netistä, liittyvät myymälän visuaaliseen ilmeeseen.

Mallinuket myyvät

Kun kävelet kauppaan, luultavasti ensimmäisenä näet mallinuken ja sen ihanan asukokonaisuuden. Silloin olet sillai wau, kuinka hyvä yhdistelmä. Parhaassa tapauksessa päätät, että tuo paita on juuri sinulle tarkoitettu ja kävelet sovituskopeille ja sovitat. Tällöin suurella todennäköisyydellä ostat tuotteen.
Mallinukkejen tulee puhutella siis asiakasta ja luoda mielikuva jostakin kokonaisuudesta. 

Millainen mallinukke myy?

  • trendikäs
  • mielenkiintoinen
  • tunteita herättävä
  • kohderyhmään sopiva

Esillepanoilla elämyksiä!

Myymälä luo parhaimmillaan asiakkaalle elämyksen. Tärkeää on miettiä tässäkin kohderyhmää ja millaisen elämyksen tämä kohderyhmä haluaa. 

Visuaalisen myynnin taktiikoita

  • toistuvuus - kun asiakas näkee tuotteen useaan otteeseen erilaisissa esillepanoissa, hänelle saattaa tulla ahaa elämys, että toi sopisi just mun tyyliin.
  • värit
  • muodot
  • yhtenäisyys
  • siisteys ja järjestys
  • rytmitä ja ryhmitä

Trendit rohkeasti esille 

Trendien tulisi olla näkyvällä paikalla jotta asiakas näkee ne helposti ja saa taas tämän wau elämyksen ja kiinnostuu trendistä. Tämän hetken trendit on tarkoitus myydä uusien tulevien trendien tieltä, sillä muoti muuttuu jatkuvasti. Tänä syksynä saattaa punainen olla in kun taas ensi keväänä sininen voi olla in.

Väreillä voi säväyttää

Esille panoa tehdessä on hyvä valita 2 pääväriä ja yksi tehosteväri, jolla herättää asiakkaan mielenkiinnon ja houkuttelee asiakkaan tuotteen luokse. Väreissä on tärkeää muistaa, että pieni pisara on enemmän kuin laaja alue, sillä pieni määrä tehosteväriä hyppää silmille ja tekee vaikutuksen.

Elämyksellinen kierros

Jokaisessa myymälässä on omalainen asiakaskierto. Hyvän kierroksen luo elemäkselliset esille panot, joka tuo kohderyhmän eri edustajille jokaiselle jotakin. Tarkoituksena luoda asiakkaalle inspiraatiota ja antaa hänelle kokemus, jonka takia palata uudestaan asioimaan liikkeeseen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kevään kuulumisia ja portfolio

Kevään kuulumiset Kevään aikana olen suorittanut avoimen amkin kautta seuraavat kurssit markkinointijuridiikka 5osp ja Psykologinen joustavu...