Myyntityö ja sen peruskäsitteet
Tänään minulla alkoi visuaalisen myyntityökurssi ja ensimmäinen tehtävä oli selvittää mitä peruskäsitteet tarkoittavat. Tein ajatuskartan, tässä pääpointit ajatuskartasta.
Markkinointi
- Ihmisten tarpeiden tunnistus
- Tarpeentunteen korostaminen
- Tavoite tehdä myynnistä helpompaa ja kannattavampaa
- Asiakaspalvelua
Myynti
- Tarpeen tunteen täyttäminen
- Asiakaspalvelua (Kasvotusten, puhelimitse, sähköisessä vuorovaikutuksessa)
Markkinointimix
- Idea, jossa markkinoija toimii ainesosien sekoittajana
- Markkinoinnin 4 P:tä koostuu (product- tuotteesta, price- hinnasta, place- jakelusta ja promotion- viestinnästä)
Liikeidea
- Yrityksen vastauskysymykseen, kuinka yritys aikoo toteuttaa toiminta-ajatuksen mukaista toimintaa.
- Mitä, kenelle ja miten (tavoiteimago) "Millä asiakkaat saadaan ostamaan juuri meiltä?"
Markkinointisuunnitelma
- Osa yrityksen suunnittelua
- Yrityksen työkalu
- Vuosikello (määrittää markkinoinnin päätoimenpiteet kalenteri vuoden aikana)
- Pohjana yrityksen strategia
- Markkinointi tavoitteet
Kohderyhmä
- kenelle tuote/palvelu on suunnattu
Visuaalinen myyntityö
- Myynnin tehostamista myymälässä esillepanojen avulla
- Luodaan imagoa
- Tapa erottua joukosta
- Tavoite johdattaa asiakas, kohti ostopäätöstä
- Lisämyynnin työkalu
Ajatuskartta myyntityön peruskäsitteistä |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti