Sivut

tiistai 24. maaliskuuta 2020

Myyntityö ja sen peruskäsitteet

Myyntityö ja sen peruskäsitteet

Tänään minulla alkoi visuaalisen myyntityökurssi ja ensimmäinen tehtävä oli selvittää mitä peruskäsitteet tarkoittavat. Tein ajatuskartan, tässä pääpointit ajatuskartasta.

Markkinointi

  • Ihmisten tarpeiden tunnistus
  • Tarpeentunteen korostaminen
  • Tavoite tehdä myynnistä helpompaa ja kannattavampaa
  • Asiakaspalvelua

Myynti

  • Tarpeen tunteen täyttäminen
  • Asiakaspalvelua (Kasvotusten, puhelimitse, sähköisessä vuorovaikutuksessa)

Markkinointimix

  • Idea, jossa markkinoija toimii ainesosien sekoittajana
  • Markkinoinnin 4 P:tä koostuu (product- tuotteesta, price- hinnasta, place- jakelusta ja promotion- viestinnästä)

Liikeidea

  • Yrityksen vastauskysymykseen, kuinka yritys aikoo toteuttaa toiminta-ajatuksen mukaista toimintaa.
  • Mitä, kenelle ja miten (tavoiteimago) "Millä asiakkaat saadaan ostamaan juuri meiltä?"

Markkinointisuunnitelma

  • Osa yrityksen suunnittelua
  • Yrityksen työkalu
  • Vuosikello (määrittää markkinoinnin päätoimenpiteet kalenteri vuoden aikana)
  • Pohjana yrityksen strategia
  • Markkinointi tavoitteet

Kohderyhmä

  • kenelle tuote/palvelu on suunnattu

Visuaalinen myyntityö

  • Myynnin tehostamista myymälässä esillepanojen avulla
  • Luodaan imagoa
  • Tapa erottua joukosta
  • Tavoite johdattaa asiakas, kohti ostopäätöstä
  • Lisämyynnin työkalu

Ajatuskartta myyntityön peruskäsitteistä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kevään kuulumisia ja portfolio

Kevään kuulumiset Kevään aikana olen suorittanut avoimen amkin kautta seuraavat kurssit markkinointijuridiikka 5osp ja Psykologinen joustavu...