Visuaalinen myyntityö on...
- esillepnoja
- somesisällön tuottamista
- myynnin edistämistä
- mielikuvien rakentamista ja tarpeiden luomista
- näyteikkunoiden ja myyntipöytien rakentamista
- myymälän ilmeen freesaamista
- asiakasformaattia
- asiakaskierron suunnittelua
Kaikki mikä liittyy myymälän ulkoasuun, jonka asiakas näkee itse paikan päällä tai netistä, liittyvät myymälän visuaaliseen ilmeeseen.
Mallinuket myyvät
Kun kävelet kauppaan, luultavasti ensimmäisenä näet mallinuken ja sen ihanan asukokonaisuuden. Silloin olet sillai wau, kuinka hyvä yhdistelmä. Parhaassa tapauksessa päätät, että tuo paita on juuri sinulle tarkoitettu ja kävelet sovituskopeille ja sovitat. Tällöin suurella todennäköisyydellä ostat tuotteen.
Mallinukkejen tulee puhutella siis asiakasta ja luoda mielikuva jostakin kokonaisuudesta.
Millainen mallinukke myy?
- trendikäs
- mielenkiintoinen
- tunteita herättävä
- kohderyhmään sopiva
Esillepanoilla elämyksiä!
Myymälä luo parhaimmillaan asiakkaalle elämyksen. Tärkeää on miettiä tässäkin kohderyhmää ja millaisen elämyksen tämä kohderyhmä haluaa.
Visuaalisen myynnin taktiikoita
- toistuvuus - kun asiakas näkee tuotteen useaan otteeseen erilaisissa esillepanoissa, hänelle saattaa tulla ahaa elämys, että toi sopisi just mun tyyliin.
- värit
- muodot
- yhtenäisyys
- siisteys ja järjestys
- rytmitä ja ryhmitä
Trendit rohkeasti esille
Trendien tulisi olla näkyvällä paikalla jotta asiakas näkee ne helposti ja saa taas tämän wau elämyksen ja kiinnostuu trendistä. Tämän hetken trendit on tarkoitus myydä uusien tulevien trendien tieltä, sillä muoti muuttuu jatkuvasti. Tänä syksynä saattaa punainen olla in kun taas ensi keväänä sininen voi olla in.
Väreillä voi säväyttää
Esille panoa tehdessä on hyvä valita 2 pääväriä ja yksi tehosteväri, jolla herättää asiakkaan mielenkiinnon ja houkuttelee asiakkaan tuotteen luokse. Väreissä on tärkeää muistaa, että pieni pisara on enemmän kuin laaja alue, sillä pieni määrä tehosteväriä hyppää silmille ja tekee vaikutuksen.
Elämyksellinen kierros
Jokaisessa myymälässä on omalainen asiakaskierto. Hyvän kierroksen luo elemäkselliset esille panot, joka tuo kohderyhmän eri edustajille jokaiselle jotakin. Tarkoituksena luoda asiakkaalle inspiraatiota ja antaa hänelle kokemus, jonka takia palata uudestaan asioimaan liikkeeseen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti