Millainen on hyvä esillepano?
Hyvän esillepanon on tarkoitus luoda asiakkaissa reaktio joka saa hänet kiinnostumaan myytävästä palvelusta tai tuotteesta. Esillepanoilla saadaan asiakkaalle mielikuva, joka luo hänen mielikuviinsa tarpeen, jonka avulla parhaassa tapauksessa hän tekee päätöksen ostaa tuotteen.
Hyvä esillepano on monia asioita ja kaikki eivät toimi kaikilla brändeillä, eikä kaikilla tuotteilla. Tärkeää on oppia löytämään toimivat tekniikat eri tarkoituksiin.
Hyvän esillepanon rakennuspalikoita
- näkyvä paikka
- herättää asiakkaan huomion
- katse korkeus
- siisteys
- ajankohtaisuus
- lisämyyntituotteet / käyttöyhteystuotteet
- luo asiakkaalle tarpeen
- rytmitys ja ryhmitys
- värimaailma
Kohderyhmä
Esillepanoja tehdessä on mietittävä mikä on kohderyhmä. On täysin eri asia kuuluuko kohderyhmään teini-ikäiset tytöt vai eläkeläiset. Vähintään yhtä tärkeää kuin kohderyhmän tiedostaminen on tuntea kohderyhmä ja sen tarpeet, mikä on heistä trendikästä ja mikä saa heidät tekemään ostopäätöksen.
Mikä herättää asiakkaan mielenkiinnon?
- trendikkyys
- Ihmisen huomion herättävät ihmisen kasvot, joten kuva kasvoista voi toimia mielenkiinnon herättäjänä
- yhtenäisyys
- korkeuserot
- tarkkaan mietityt väriyhdistelmät
- muodot
Erilaisia esillepanoja
Alla oleva esillepano on tehty yöpöytään Jyskissä.
Yöpöytö Jyskissä |
Kenkäseinä Stadiumilla |
Tämäkin esillepano on Stadiumista. Esillepanossa on mallinukkeja, jotka luovat asu ideoita pojille.
Mallinukke esiellepano |
Pöytäesillepano Stadiumista |
Seinäesillepano BikBokista |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti