Sivut

keskiviikko 4. maaliskuuta 2020

Hyvä esillepano


Millainen on hyvä esillepano?



Hyvän esillepanon on tarkoitus luoda asiakkaissa reaktio joka saa hänet kiinnostumaan myytävästä palvelusta tai tuotteesta. Esillepanoilla saadaan asiakkaalle mielikuva, joka luo hänen mielikuviinsa tarpeen, jonka avulla parhaassa tapauksessa hän tekee päätöksen ostaa tuotteen. 
Hyvä esillepano on monia asioita ja kaikki eivät toimi kaikilla brändeillä, eikä kaikilla tuotteilla. Tärkeää on oppia löytämään toimivat tekniikat eri tarkoituksiin.

Hyvän esillepanon rakennuspalikoita

  • näkyvä paikka
  • herättää asiakkaan huomion
  • katse korkeus
  • siisteys 
  • ajankohtaisuus
  • lisämyyntituotteet / käyttöyhteystuotteet
  • luo asiakkaalle tarpeen
  • rytmitys ja ryhmitys
  • värimaailma

Kohderyhmä

Esillepanoja tehdessä on mietittävä mikä on kohderyhmä. On täysin eri asia kuuluuko kohderyhmään teini-ikäiset tytöt vai eläkeläiset. Vähintään yhtä tärkeää kuin kohderyhmän tiedostaminen on tuntea kohderyhmä ja sen tarpeet, mikä on heistä trendikästä ja mikä saa heidät tekemään ostopäätöksen.

Mikä herättää asiakkaan mielenkiinnon?

  • trendikkyys
  • Ihmisen huomion herättävät ihmisen kasvot, joten kuva kasvoista voi toimia mielenkiinnon herättäjänä
  • yhtenäisyys
  • korkeuserot
  • tarkkaan mietityt väriyhdistelmät
  • muodot

Erilaisia esillepanoja

Alla oleva esillepano on tehty yöpöytään Jyskissä. 
Yöpöytö Jyskissä
 Tämä esillepano taas on seinäesillepano kenkäseinästä Stadiumissa.
Kenkäseinä Stadiumilla
Tämäkin esillepano on Stadiumista. Esillepanossa on mallinukkeja, jotka luovat asu ideoita pojille.
Mallinukke esiellepano
 Tämä on pöytäesillepano Stadiumista.
Pöytäesillepano Stadiumista
 Tässä on seinäesillepano BikBokista.
Seinäesillepano BikBokista



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kevään kuulumisia ja portfolio

Kevään kuulumiset Kevään aikana olen suorittanut avoimen amkin kautta seuraavat kurssit markkinointijuridiikka 5osp ja Psykologinen joustavu...