Sivut

torstai 28. marraskuuta 2019

Instagram ja kuvien loputon maailma

Mikä ihmeen Instagram? 

Instagram on kuvien jakopalvelu, joka avattiin vuoden 2010 lokakuussa. Palvelun avulla käyttäjillä on mahdollisuus seurata muiden elämää, tykätä ja kommentoida toisten postauksiin. 
Sovelluksen avulla pystyt seuraamaan muiden ihmisten elämää eri puolilta maailmaa. Instagramilla on jo yli miljardi käyttäjää. Erilaisia käyttäjätilejä Instagramissa on laaja kirjo, josta on helppo löytää kiinnostavia ja inspiroivia seurattavia. On life style tilejä, yritysten tilejä, eläimille omia tilejä, yksityishenkilöille omia sekä seurojen ja yhdistysten omia tilejä.

Bloggauksen uusi ulottuvuus

Useat bloggaajat ovat siirtyneet Instagramin puolelle lähes kokonaan tai osittain. Instagramissa on niin paljon käyttäjiä, että se on hyvin varteenotettava kilpailija blogien rinnalla.
Osa bloggaajista esittelee Instagramissa tähtihetket ja blogissa selittää paremmin työvaiheet. Tällöin bloggaaja täydentää asian blogitekstillä, jolloin molempien julkaisualustojen parhaat puolet pääsevät esiin. Instagramiin Bloggaajan on tiivistettävä asiansa, sillä tila tekstille on erilainen kuin blogissa. Instagram on niin sanotusti uuden aika kauden blogi alusta.

Henkilöbrändäys

Instagramin avulla on helppo brändätä itsensä. Tärkeää on miettiä millaisen kuvan haluaa luoda itsestään sosiaalisessa mediassa ja miten se voi vaikuttaa tulevaisuudessa.

Henkilö brändäyksen riskit

Esimerkiksi henkilö, joka haluaa tulevaisuudessa päästä kansanedustajaksi vihreiden puolueeseen, ei kannata mainostaa kiinan tilauksia sosiaalisessamediassa, sillä se ei välttämättä sopisi vihreiden arvomaailmaan. 
Se on todella tärkeää miettiä millaiseksi haluaa luoda sen oman sosiaalisenmedian minänsä. Kaikki mitä lataat nettiin on niin suuren ihmisjoukon jaettavana ja nähtävänä. Hyvin henkilökohtaisen ja arkaluontoisen sisällön kohdalla, kannattaa muistaa, että kaikki minkä nettiin laittaa jättää jäljen. 

Henkilö brändäyksen valoisa puoli

Oman itsensä brändäys saattaa myös avata ovia tulevaisuudessa. Nykypäivänä sosiaalinen media ja sen vaikutus kasvaa koko ajan. Monille ihmisille on avautunut aivan huikeita työmahdollisuuksia sosiaalisen median kautta. 
Ihan normaalilla ihmiselläkin on mahdollisuus tehdä sosiaalisenmedian sisältöä ja vaikuttaa asioihin. Instagramissa ihmiset ovat esimerkiksi ottaneet kantaa ilmastonmuutokseen, pikamuotiin ja eläintenoikeuksiin.

Kohderyhmän määrittely

Tärkeää on tuntea se oma kohderyhmänsä. Mitä kohderyhmä haluaa nähdä ja kokeilla mikä toimii kyseiselle kohderyhmälle ja mikä ei. Jokaisella suositulla Instagram tilillä on omanlainen kohderyhmä, jolle tuottaa sisältöä.

Erilaiset instagram tilit ja niiden sisältö

Jokaisen alla olevan profiilin seuraaja kunta koostuu erilaisista ihmisistä. Kuvien alla analysoin hieman tiliä, jotta niistä on helpompi löytää eroavaisuudet ja huomata kuinka erilaisista tileistä Instagram maailma koostuu.
@meemijatka on suosittu meemi tili
@meemijatka on meemejä tekevä Instagram tili, jonka kohderyhmään kuuluvat pääosin nuoret ja nuoret aikuiset. Seuraajia käyttäjä on luultavasti haalinut ihmisiä hauskuuttamalla ja luomalla samaistuttavia meemejä.

@weeraamandaa on yksityishenkilö
 @weeraamandaa on oma Instagram tilini, jossa esiinnyn yksityistilinä. Pyrin luomaan kuvillani iloisen ja lämpimän kuvan itsestäni.
@deryaddincir on youtubesta tunnettu sosiaalisenmedian vaikuttaja
 @deryaddincir on tunnettu sosiaalisenmedian vaikuttaja, joka tuottaa useampaan sosiaalisenmedian kanavaan sisältöä. Deryan kohderyhmään kuuluu pääasiassa nuoret, jotka ovat kiinnostuneet haasteista, muodista ja Deryan menevistä jutuista. Deryasta saa somessa pirteän, hauskan ja helposti lähestyttävän kuvan jonka hän loihtii rennolla elämän asenteellaan.
@bonijengi on hevosinstagram
 @bonijengi on toinen omista instagrameistani, jonne päivittelen ponieni kuulumisia ja mitä olen tehnyt niiden kanssa. Kohderyhmään kuuluvat hevosharrastajat.
@ikeasuomi on yritystili
@ikeasuomi on yritystili, joka on luultravasti kerännyt suuren suosionsa brändin jo vahvasti tunnettulla imagollaan. Ikean kohderyhmään kuuluvat kaiken ikäiset oman kodin sisustuksusta kiinnostuneet ihmiset. 

Oma suhteeni Instagramiin

Instagram on nykyään mielestäni tärkeä sovellus henkilön sekä yritksen brändäyksen ja mainonnan kannalta. Markkinointi on suurilta osin siirtynyt sosiaaliseen mediaan.
Itse käytän Instagramia lähes päivittäin. 

Millainen on hyvä instagram tili?

  • hyvälaatuiset kuvat
  • hashtagit kunnossa
  • aktiivinen stoory
  • laadukkaat tekstit
  • aktiivinen tili
  • suunnitellut julkaisut
  • aitous, mitään ei saisi tehdä pakosta, vaan siihen tarvitaan tahtoa
  • inspiroiva

Miten Instagram näkyy tämänpäivä kulttuurissa?

Instagram on vahvasti esillä nykypäivän sosiaalisenmedian kulttuurissa. Instagram sitoo erilaiset ihmiset yhteen eripuolilta maailmaa. Tässä maailmassa seuraaja yhteisöön voi kuulua kaikki sosiaalisesta asemastaan, kulttuuristaan tai ulkonäöstään riippumatta. 
Instagramissa on nykypäivänä paljon suosittuja käyttäjiä, joiden postaukset vaikuttavat ihmisiin ja saavat heidät ajattelemaan asioita. 
Instagram näkyy erityisesti nuorten ja nuorien aikuisten elämässä suurilta osin. Instagramissa voidaan seurata kaveriden elämää ja olla yhteyksissä heihin sitä kautta. Jaetaan kuvia tykätään ja kommentoidaan toisten kuviin. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kevään kuulumisia ja portfolio

Kevään kuulumiset Kevään aikana olen suorittanut avoimen amkin kautta seuraavat kurssit markkinointijuridiikka 5osp ja Psykologinen joustavu...