Hyvä asiakaspalvelu...
on sellaista, josta jää hyvä ja ammattitaitoinen fiilis asiakkaalle. Fiiliksen tulee myös olla sellainen, että asiakkaan on ilo asioida uudelleen. Oma asenne siis on iso tekijä. Asiakkaan tehtävä ei ole pitää huolta yhteydenpidosta ja asioiden sopimisesta. Hyvä myyntipuhe on myös
tärkeä.
Asiakaspalvelu ja luottamus
Luottamus on tärkeää, sillä et voi luvata mitään, ellet todella aio/pysty toteuttamaan sitä. Sovituista asioista on pidettävä kiinni ja näin olla luottamuksen arvoinen. Asiakasta on myös kuunneltava, sekä toiveita kunnioitettava. Aikataulun tekeminen on myös tärkeää sillä silloin asiakkaan on helpompi luottaa siihen, että saa työn ajoissa.
Auta ideoimaan
Asiakasta voi auttaa ideoimaan kysymällä johdattelevia kysymyksiä, olisi myös hyvä jos sopisi paikan missä työn prosessi näkyy myös asiakkaalle. Sopikaa yhdessä, mitä lopputuloksessa on oltava. Myös luonnosten numerointi helpottaa asiakasta. Muista ottaa myös eriävät mielipiteet sinun ja asiakkaan välillä rakentavasti vastaan.
Luvattu lopputulos
Älä lähde lupailemaan mitään ennen kuin olet selvittänyt pystytkö saavuttamaan lupaamasi asian. Tärkeää on myös muistaa ottaa selvää asioista ja perehtyä työhön kunnolla. Parhaimmillaan asiakastyö ylittää asiakkaan odotukset.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti