Sivut

tiistai 12. helmikuuta 2019

Hyvä asiakaspalvelu!


Hyvä asiakaspalvelu... 

on sellaista, josta jää hyvä ja ammattitaitoinen fiilis asiakkaalle. Fiiliksen tulee myös olla sellainen, että asiakkaan on ilo asioida uudelleen. Oma asenne siis on iso tekijä. Asiakkaan tehtävä ei ole pitää huolta yhteydenpidosta ja asioiden sopimisesta. Hyvä myyntipuhe on myös

tärkeä.

Asiakaspalvelu ja luottamus

Luottamus on tärkeää, sillä et voi luvata mitään, ellet todella aio/pysty toteuttamaan sitä. Sovituista asioista on pidettävä kiinni ja näin olla luottamuksen arvoinen. Asiakasta on myös kuunneltava, sekä toiveita kunnioitettava. Aikataulun tekeminen on myös tärkeää sillä silloin asiakkaan on helpompi luottaa siihen, että saa työn ajoissa.

Auta ideoimaan

Asiakasta voi auttaa ideoimaan kysymällä johdattelevia kysymyksiä, olisi myös hyvä jos sopisi paikan missä työn prosessi näkyy myös asiakkaalle. Sopikaa yhdessä, mitä lopputuloksessa on oltava. Myös luonnosten numerointi helpottaa asiakasta. Muista ottaa myös eriävät mielipiteet sinun ja asiakkaan välillä rakentavasti vastaan.

Luvattu lopputulos

Älä lähde lupailemaan mitään ennen kuin olet selvittänyt pystytkö saavuttamaan lupaamasi asian. Tärkeää on myös muistaa ottaa selvää asioista ja perehtyä työhön kunnolla. Parhaimmillaan asiakastyö ylittää asiakkaan odotukset. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kevään kuulumisia ja portfolio

Kevään kuulumiset Kevään aikana olen suorittanut avoimen amkin kautta seuraavat kurssit markkinointijuridiikka 5osp ja Psykologinen joustavu...