Mitä asiakkaan hankinta kanavia on?
Ensimmäinen vaihe asiakkaan hankinnassa on se, että miettii mistä voisi löytää potentiaalisen asiakkaan? Nykypäivänä asiakkaan voi hankkia monilla eri keinoilla.
Hyödynnä omia verkostojasi asiakas hankinta prosessissa
Helppoa on päästä alkuun miettimällä omia verkostoja. Onko sinun tuttavapiirissä potentiaalisia asiakkaita, kuten sukulaisissa, harraste piirissä, kavereissa taikka työ historiassa. Kannattaa vain rohkeasti kysellä tuttavilta. Hyvä vaihtoehto on tehdä omasta verkostostaan mind map.
Etsi oman alueesi yrityksiä ja mieti onko heissä potentiaalista asiakasta?
Googlaamalla löytää tietoa oman alueen yrityksistä sekä yhdistyksistä, joista saattaisi löytyä asiakas vaihtoehto. Joskus myös voi lähteä kävelemään tai ajelemaan autolla ja katsoa ympärilleen mitä kaikkea lähialueelta löytyykään.
Sosiaalisen median hyödyntäminen asiakas hankinnassa
Nykypäivänä sosiaalinen media on iso juttu. Sinun pitää vain valita sosiaalisen median palsta, johon laitat mainoksen, siitä mitä teet.
Mitä tehdä ennen kuin potentiaaliseen asiakkaaseen ottaa yhteyttä?
Ennen kuin otat yhteyttä pitää miettiä monia asioita ja sitä mitä kautta hankkia asiakas. Asiakas valinta prosessi ei saa olla liian nirso. Kannattaa myös listata vaihtoehtoja ja miettiä mikä vaihtoehto, vastaa eniten oppimistavoitteita.
Löysimme asiakkaamme somen avulla
Laitoimme ilmoituksen puskaradioon, jonka avulla meille tuli useita yhteydenottoja joista valita.
Facebook ilmoitus Salon seudun puskaradioon, asiakas etsintä ilmoituksen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti