Sivut

tiistai 24. maaliskuuta 2020

AIDA- kaava

AIDA- kaava

AIDA-kaava

Aida-kaava käyttäen voidaan määritellä, kuinka valmiita markkinat ovat ostamaan tuotetta. Ostaminen varmistetaan neljän vaiheen kautta, tässä järjestyksessä.
  1. HUOMION HERÄTTÄMINEN (attention) -eli asiakas huomaa tuotteen/palvelun olemassa olon. Tuotteen tulee olla huomiota herättävämpi kuin kilpailijan tuotteen.
  2. KIINNOSTUKSEN HERÄTTÄMINEN (interest)- asiakas kiinnostumaan palvelusta/tuotteesta, koska joko se täyttää asiakkaan tarpeen tai luo asiakkaalle uuden tarpeen.
  3. HALUAMINEN (desire)- saa asiakkaan haluamaan palvelun/tuotteen.
  4. TOIMIMINEN (action)- saa asiakkaan ostamaan palvelun/tuotteen.
AIDA koostuu siis sanoista attention, interest, desire ja action,

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kevään kuulumisia ja portfolio

Kevään kuulumiset Kevään aikana olen suorittanut avoimen amkin kautta seuraavat kurssit markkinointijuridiikka 5osp ja Psykologinen joustavu...