Millainen yritys HiusStudio Michalka on?
HiusStudio Michalka on parturikampaamo joka on perustettu vuonna 2016 Kiskoon, ennen yrityksen perustamista, samalla paikalla oli toiminut jo 30 vuoden ajan eri kampaamo, joten yrityksen paikka oli jo tullut tutuksi kampaamona. HiusStudio Michalka tekee monipuolisesti kampaamo töitä ja meikkauksia.Toimeksiannoksi käyntikortin uudistus, A4 mainos ja Facebook mainos. HiusStudio Michalkan facebook sivuille pääset tästä.
Kohderyhmään kuuluvat kaiken ikäiset ihmiset, sillä hiustenleikkauksia tarvitsevat hiusten kunnostapidosta kiinnostuneet. Meikkauksia ajatellen kohderyhmään esimerkiksi kuuluu ripiltä pääsevät, morsiammet ja wanhoja tanssivat naiset.
Asiakkas tapaamiseen valmistautuminen
Aloin tekemään listaa mistä asioista pitää muistaa puhua asiakkaan kanssa. Alla lista asioista.
-Mitä asiakas tarvitsee?
-Mitä vaatimuksia ja toiveita asiakkaalla on?
-Missä julkaisu ympäristöissä töitä käytettään?
-Millainen yritys on kyseessä?
-Saako näkyä blogissa?
-Aikataulu
Asiakas tapaaminen
Asiakastapaaminen meni hyvin. Sovimme aikatauluista, sekä siitä mitä asiakas tarvitsee. Asiakas oli avoimin mielin mukana.Tehtävänäni oli tehdä A4 juliste, uudistaa käyntikortti ja facebook mainos.
Kuvassa nykyinen käyntikortti
Aikataulutus ja to do listan teko
Ensiksi tein to do listan johon laitoin tarkasti välivaiheet, jonka jälkeen aakkostin ja numeroin to do listan selkeyden vuoksi. Aikatauluun oli helppo kirjoittaa aakkosten ja numeroiden avulla tehtävät. Aikataulu kumminkin hieman muuttui, sillä olin 2 päivää kipeänä.
Kuva aikataulusta ja to do listasta.
Sivut joita tutkin työtä varten
Facebook kuvan koot, sivulle pääset tästä.
Käyntikorti koot, sivulle pääset tästä.
Headlinen sivut, sivuille pääset tästä.
Tanglen sivula, sivuille pääset tästä.
Googlen kuvahausta löytyvä kampaamoiden visuaalinen ilme, sivulle pääset tästä.
Ideaa Pinterestistä
Aloin selaamaan pinterestiä ja etsimään inspiraatiota ja ideaa. Pinterestiä selaillessa pikkuhiljaa alkoi muodostua tyylillistä ideaa. Alla Pinterest taulu, jonka tein inspiraation löytämistä varten.
Ideat ja asiakkaan mielipiteet niistä
Ensimmäinen idea lähti liikkeelle kun näin kukkaisten kuvia Pinterestissä. Inspiroiduin siitä, koska ne huokuivat mielestäni raikkautta ja nuorekkuuttaa.
Asiakas piti tästä ideasta, mutta se ei kumminkaan valikoitunut teemaksi, sillä se ei ole tarpeeksi ajaton.
Raikas ju nuorekas kukkais teema
Asiakas ei pitänyt tästä ideasta niin paljoin kuin ensimmäisestä ja kolmannesta.
Nuorekkuutta ja trendikkyyttä hehkuva teema
Kolmas teema on yksinkertainen ja hieman ajattomampi teema kuin edelliset. Teemassa pääväreinä toimii musta ja valkoinen ja tehostevärinä käytetään punaista. Idea on samalla ajaton, mutta punainen väri tuo siihen räväkkyyttä ja herättää katsojan huomion.Asiakas piti tästä teemasta. Erityisesti teeman ajattomuus ja tyyli kiehtoi häntä. Päädyimme, että lähden tämän pohjalta tekemään työtä.
Ajaton, mutta huomiota herättävä teema.
Typografia valinta
H1 tason otsikosta halusin raamikkaan ja kauniin, jota olisi kumminkin helppo lukea. Otsikkoon valikoitui päätteellinen teksti.
Leipätekstistä halusin selkeän ja siksi valitsin päätteettömän tekstin.
Itse pidän groteskin ja antiikvan yhdistelmästä, sillä se luo mielestäni tekstille huolitellun yleisilmeen.
Kuva fonteista
Värivalinnat
Värimaailmassa oli tarkoitus käyttää mustavalkoista maailmaa ja jollakin tehostevärillä tuoda visuaalista ilmettä ja herättää huomiota. Punainen valikoitui tehosteväriksi, sillä jo Pinterestiä selatessa huomasin idean toimivan. Punainen väri tuo pirteyttä ja lämpöä ja minusta se viestii sitä, että on tervetullut.
Värikartta
Käsintehdyt luonnokset
Ensiksi tein käsintehtyjä luonnoksia lyijykynällä 40. Etsiskelin vähän tyyliä mitä voisin käyttää.
Lyijykynä luonnoksia
Seuraavaksi parhaista luonnoksista tein paremmat versiot tusseilla. Alla kuvia viimeistellyistä käsintehdyistä luonnoksista.
Illustrator luonnokset
Tein 3 käsintehdystä luonnoksesta illustrator versiot ja numeroisin ne.
Asiakkaan kommentti
Mikään yllä olevista luonnoksista ei ollut asiakkaan silmään miellyttävä, lähimpänä oli kumminkin luonnos numero 1.
Uusi idea
Kun asiakas ei oikein lämmennyt idealle, minulle tuli meikatessa idea, että voisin käyttää logossa olevaa meikki sivellintä ja saksia. Aloinkin päässäni hieman miettimään mittimään miten idea toimisa ja hieman asettelua.
HiusStudio Michalkan logo
Uusi idea käytäntöön
Piirsin illustratorilla meikkisiveltimen ja sakset ja tein erilaisa käyttöideoita punaiselle tehostevärille. Numeroisin ideat ja lähetin asiakkaalle. Alla kuvat ideoista.
Asiakkaan palaute
Asiakas piti 2 ideasta, joten lähdin tekemään sen pohjalta lopullisen työn. Alla kuvat töistä.
Tarjouksen hankkiminen
Kysyin kahdesta eri painotalosta tarjoukset Hokkipaino Oy:sta ja Kirjapaino Salo IP-Paino ky:sta. Hokkipainosta sai paremman tarjouksen.
Asiakkaaseen yhteydenpito päiväkirja
28.2 sopisimme asiakastapaamiselle ajan
7.3 lähetin moodboardit
11.3 lähetin illustrator luonnokset
13.3 pyysin asiakkaalta logon
14.3 tein uuden idean ja lähetin asiakkaalle ja sain hyväksynnän
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti